• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Inga lån erbjudna. 2.2 i betyg

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Måste dela med mig om min besvikelse. Jag är högt belånad så det är väl därför det sker men att inte få ett ynka erbjudande ä fasen sjukt. Sökte via advisa denna gång på 340k för att samla med max antal år.

Jag har iaf en årsinkomst på 368k. 4lån på totalt 740k. 3 FF inför denna sökning. Varav sista gjordes i september. Just då valde jag att inte tacka ja till något erbjudande för det enda som erbjöds var ränta runt 15% (via lendo).

Med facit i hand så hade jag uppenbarligen behövt ta det. Eller väntat till mars då ytterligare en FF går ut. Så förfrågningarna blivit lite äldre också.

Sen eventuellt till juli där en till FF är, men jag är rädd nya årsinkomsten kommer vara en nackdel då mycket vabb osv sänker den. Å ökar gapet till belåning ytterligare.

Har inga anmärkningar. Skuldsaldon eller så. Sen så togs senaste lånet I somras till bla bilköp och samla annat utanför plus lite buffert, som nu är slut.

Har ju såklart också en påverkan men kan inte släppa detta, när folk med betydligt sämre förutsättningar hittar vägar :(
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 903
Poäng
9 787
Du har en halvlåg inkomst och belåning på långt över inkomsterna, din kalkyl går nog inte ihop
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Hade inte hjälpt dig med 0 FF.
Du är för belånad sett till inkomsten. Du måste ner under 500K i lån.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Hade inte hjälpt dig med 0 FF.
Du är för belånad sett till inkomsten. Du måste ner under 500K i lån.

Jomen det ä ju märkligt jag fick erbjudanden av bla remember på 270k. senast i höstas när jag hade redan lån på drygt 750k å nu inte ett öre. När jag faktiskt avbetalat mer . När jag hade lån runt 600 var flera aktörer inblandade. Forex. Collector. Ica. Coop m.m till räntor runt 8% iaf
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
353
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Nu är det nog svårare att få lån pga Corona.

Bankerna vill nog inte att man ska ha alltför hög belåningsgrad i dessa oroliga tider.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Kan gå men som sagt tror det kan bli en utmaning.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Jag tror inte din skuldsättning är ett problem även om det för många höjer varningsklockor. Jag tror din ff är för färsk och att du måste bli av med dina ff, nolla kreditkort om du har det samt bara ha en längre period av att dina skulder minskar och inte ökar.

du kommer nog tyvärr behöva vänta och hålla ut.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Funderar på en sak som jag inte riktigt kan släppa och vill ha åsikter...

Status just nu är

Uc betyg 1.9%
Collector 388k 9% ränta
Ikano 72k 4.6% ränta
Ica 272 % 7.7% ränta

Eftersom jag är överbelånad. Kommer troligtvis väldigt få aktörer erbjuda något när jag tänkt söka i höst. Jag väljer att söka just då pga att jag har endast 1ff kvar då.

Är jag tokig om jag "ger upp" ikanos lån och bakar in det i befintliga collectorlånet. Jag tror nämligen collector är min största chans eftersom jag ä mångårig kund där.

Å visst. Ikano har bäst ränta men det är 1000kr per månad ändå, blir ju mer över per månad om jag bakar in det i ett stort lån med längre av betalning.

För om jag istället får 2lån på papperet och inväntar kanske 6-12mån. Kan jag ju ha förhandlat till mig skillnaden i räntan där.

Eller tror ni Skillnaden på 2st lån och 3 totalt på papperet inte spelar nån roll, när summan skulle vara detsamma.

Jag kan eventuellt kämpa å betala ner ikano men max till 50
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp